
Sara Sole Notarbartolo
with
Chiara Barbato Giulio Baffi
Claudio Javier Benegas
Boot Pietro Curatola
Valentina Nicola ATIA
Directed by Sara Sole
Notarbartolo
a production of Teatro East
Taverna
with
Libera scenes together
with the support of Goethe Institute
thank you to The Wasteland Belle de Mai, Marseille
vicariance , Palermo
LUX est une histoire qui se déroule dans un petit immeuble impénétrable. Le bâtiment est une histoire en lui-même et en contient six autres. L’histoire centrale, celle de Faust, est petite et éternelle. C'est celle d'un homme qui est confronté à l'Ecriture, avec les démons, les saints et l'éternité. Il aimera Margherita et vendra son âme sans jamais sortir de chez lui. Car de ces maisons, personne ne sort jamais.
Il y a l'histoire de Jésus aux bonnes intentions, qui paie le loyer de son appartement en vendant du sang (le sien) et travaille dans une petite radio indépendante qui répond aux appels d'êtres désespérés. And among the desperate people there Margherita, who does not know how to pay the rent on her apartment. Thirty years old, she is a virgin because of too much timidity, too much loneliness and too much fear. The next apartment is inhabited by Fefe says Mephisto, dealer of prosthetic piecework. He speaks a strange language and is also happy because it would never go out and actually does not, it is not necessary. Tzetzi Belzebu concocts horoscopes and have lost the sense of anything. He decides with demons and Jesus to hold the end of the world unite and Mr. Faust and Margherita Virgin to be generated the new Christ. This makes the whole building very happy if we can call this contentment need something to happen, anything, even utter destruction. Lux is Lucifer, he is the sixth story. There is also a demon that operates humans in order to make and break things in the universe. Lux is the head, it turns on and off, and gets decided. He is mortified by his body of flesh, by the punishment that has all been born and, with the fate of a change history, placed in the wrong place in a country and a time that keeps them locked up in a few square meters allocated all in this set of houses. All inaccessible.
And then at that time and this place that can start à n'importe quel moment la fin du monde.
Personnages
Jésus est Jésus-Christ. Il a 33 ans. Il gère une petite station de radio indépendante avec laquelle il a un contrat de trois mois renouvelable: ‘Radio Jésus libère et sauve’.
Allié des demons car il se sent fondamentalement seul.Tous les démons appellent sans cesse la radio se faisant passer pour de grands pécheurs. Jésus en souffre beaucoup et perd la foi en l'humanité. Il est le conseiller de Margherita et la convaincra à accepter la reproduction avec Faust.
Margherita a la trentaine, vierge, chômeuse, déprimée. Dans sa vie elle n'a jamais gardé un emploi plus de 48 hours, and never had a man. She is beautiful but very shy, plagued by panic attacks, dizziness, dyslexia, agoraphobia, and imperceptibly overweight, which causes her constant depression.
Tzetzi (Beelzebub) is very sexy, sadistic, selling fake horoscopes. She has her period for several thousand years, and none can plus.Grande astrologer, one who is in the birth charts of Margherita and Faust those of the ancestors of the Antichrist.
Fefe (Mephistopheles) organ smuggler. It has a three-month contract with a factory in Colombia. Craftsman, hyperactive. It's a beastly devil, medieval, indomptable, très animal et sexuel. Il n'est pas très intelligent.
Faust est un écrivain. Il écrit des horribles feuilletons, jingles publicitaires, petits guides touristiques. Il est constamment stréssé et perpétuellement insatisfait. Il use de son écriture pour répandre et augmenter ce qu'il appelle « merde commerciale ». Le pacte avec le diable, qui lui propose de l’aider à devenir un grand écrivain, n’est pas pour son âme, mais pour ses spermatozoÏdes, appropriés à la création de l'antéchrist.
Lux (Lucifer) est le chef des démons. Il est chargé de mission dans une entreprise de téléphone rose. Toutes women who call want to be raped. It takes a lot to Faust and Jesus.
Visualization
Lux is a building of two étages.A each floor there are three apartments. Between the apartments there is no communication and sortie.Séparés each other and the public (a PVC plate is the facade of the building), we see them constantly act simultaneously.
Topics
FaustFaust Goethe is the main reference of writing. The man's desire for knowledge beyond his being until he lost the soul is the opposite of man "human being », vu aujourd'hui tel que le marché pour des raisons économiques, politiques et culturelles, veut qu'il soit.
Le travail précaireComment en sommes-nous arrivés là? Les pires prédictions de la fin de l'humain à tous les niveaux sont-elles en train de se réaliser?Le concept «produis, consomme, meurs » est porté par l’épuisement de toutes possibilités humaines: le travail précaire.Les vies « à projet » introduisent une anxiété telle chez l'homme contemporain qu'elles l'amènent d'un côté vers l'enfance perpétuelle, et de l'autre vers la consommation boulimique de « biens de consommation », rendus indispensables by the notion of well being and supposedly normalité.Le trip to the sub-humans is accompli.Mais if instead of us poor human beings, this thing had happened to divine beings? What would have happened to them?
mediated communication
absolutely opposed to the reality of Germany where it was written, our Faust opposes the action and knowledge, shows instead the total inaction due to a lack of willingness total knowledge: the less you know, the more one is happy. Unless we act, we are more contemporary, immersed in hearing the media, denied the divine nature of humanity that distinguished us from animals.
SolitudeTous apartments are islands. The houses are separated from each other, no sea unites them. No meeting anyone, and certainly nobody wants to meet anyone. Worse yet, everyone is terrified of having to one day be forced to meet someone.
Notes staging
This story, told with a musical spirit and rhythm, which proceeds by errors and paradoxes, unites a deep and eternal legend like Faust with the petty miseries of our pays.Elle puts demons and Jesus in the crowd of precarious et des derniers. Elle les pose là, pour voir comment ils se comportent, comment ils s'en sortent. Elle les conduit à être aliénés, comme nous le sommes nous-mêmes dans nos appartements. Méfiants et apeurés, dans un pays qui a organisé son propre manque de futur et son vieillissement social.
Et tandis que Faust est encore un homme qui aspire à beaucoup plus, autour de lui les démons ne sont mus par aucun désir de vie et sont tellement écrasants sur le commun des mortels que celui-ci ne ressent plus le besoin d'exceller.
Sara Sole Notarbartolo
0 comments:
Post a Comment